A+ A A-

Podijela imovine između nasljednika

Pitanje

Esselamu alejkum!

Naš babo rahmetli je preselio na ahiret iza njega je ostala mama, četri sina i tri kćerke.  Oostavio je testament u kojem većinu imovine daje sinovima odmah na raspolagnje a kćerkama je dao manji dio koji mogu dobiti na raspolaganje tek nakon majčine smrti a mami nije ništa ostavio. Mi kćerke nismo ništa znale o tome i nismo zadovoljne tim postupkom, obzirom da je čitav život davao mnogo više sinovima u odnosu na kćerke. Već je jedan od braće nadogradio na ljetnu kuhinju sebi kuću što mu je babo dozvolio bez naše saglasnosti i znanja, drugi brat isto za njegovog života je prodao traktor i sve uzeo sebi bez našeg znanja. Braća žele izvršiti ovaj testament smatrajući da je to miraz da moramo poštovati u potpunosti taj testament.
Molimo vas da nam odgovorite na sljedeća pitanja:
1- Je li ovaj testament po šerijatu ispravan ?
2- Može li to se tretirati kao miraz?
3- Ako to nije dozvoljeno šta da radimo?
4- Ulazi li u mirazu to što je babo dao braći bez našeg znanja ?
5- Kako ćemo postupiti u slučaju da braća neće prihvatiti to rješenje po
šerijatu, i da li nam je dozvoljeno da to riješimo putem suda ?
6- Znamo da po šerijatu muškarcu pripada koliko dvijema ženama a po
sudskom zakonu svima isto. Šta da uradimo sa imovinom koja po šerijatu nije dozvoljena da je uzmemo ? Molim brz odgovor, Allah vas nagradio!


Odgovor

1. Takav testament, kako je navedeno u pitanju, nije ispravan sa stanovišta šerijata. Nije dozvoljen testament nasljedniku osim ako se ostali nasljednici slože. U Vasem slučaju to nije tako pa je testament šerijatski neispravan.

2. Ono što sadrži taj testament ne može se prihvatiti kao miraz budući da je šerijatski neispravan.

3. Pokušajte da se nagodite sa braćom kako bi svi bili zadovoljni. Prava sestara ne mogu se ignorirati.

4. To što im je otac dao za života ne ulazi u miray osim ako je to tako namjeravao i o tome obavijestio druge. U principu, zabranjeno je favorizirati jednu djecu u odnosu na druge u pogledu darova od strane roditelja osim ako postoji opravdana potreba i jak razlog za takav postupak, kao što je siromaštvo, potreba za liječenjem i sl.

5. Ako ne žele podjelu prema šerijatskim propisima, dozvoljeno je svoje pravo tražiti na sudu.

6. Dio koji vama ne pripada po šerijatu, a sud vam ga dosudi, ostavite braći, jer je to njihov dio, osim ako se suglase da ravnopravno podijelite nasljedstvo. Savjetujem braći da prihvate ravnopravnu podjelu nasljedstva sa sestrama posebno uzimajući u obzir da su za života oca dobijali izdašnije darove. Supruzi u konkretnom slučaju pripada osmina nasljedstva, ali u svakom slučaju majku morate svi paziti i pomagati.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara muftija prof. dr. Enes Ljevaković 

Fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice