A+ A A-

Pretraga pitanja

Stav o abortusu

Pitanje

Esselamu alejkum!
Po zanimanju sam ljekar i obavljam specijalizaciju iz oblasti ginekologija i akušerstvo. Obavio sam hadž. Obzirom na specifičnost grane medicine kojom se bavim i težnju da svoj život i rad budu u skladu sa šerijatskim normama, potreban mi je zvaničan, šerijatski utemeljen i jasan stav Rijaseta u vezi abortusa. Prekid trudnoće se prema zakonskim osnovama može izvršiti do navršene desete nedjelje trudnoće. Izuzetno se može izvršiti i nakon desete nedjelje kada je:
- majka teško zdravstveno ili životno ugrožena,
- moguće na osnovu medicinsko-naučnih saznanja utvrditi da će se roditi dijete sa teškim tjelesnim ili duševnim nedostacima,
- do začeća došlo izvršenjem krivičnog djela.
Posebno me zanima šerijatski stav u vezi abortusa ako je do začeća došlo izvršenjem krivičnog djela. Mislim da je ova tema interesantna i ostalim kolegama i ozbiljnim ljudima bez obzira na profesionalnu orijentaciju.
Hvala na strpljenju i razumijevanju, da vas Allah dž.š. nagradi.

 

Odgovor

Rijaset IZ nema zvaničan stav o spomenutom pitanju, budući da o njemu nije zvanično raspravljano na sjednicama. O toj i sličnim temama raspravlja se na Vijeću za fetve. Ukoliko želite znati zvaničan stav Vijeća za fetve o nekom konkretnom pitanju trebate uputi zvaničan dopis sa pitanjem. Nadamo se da će Vijeće za fetve raspravljati o spomenutom pitanju na nekoj od svojih narednih sjednica i donijeti odgovarajuću fetvu.

Kada je riječ o slučajevima koje ste spomenuli, kada zakon dozvoljava iznimno izvršiti abortus i nakon desete sedmice trudnoće, ti slučajevi se kao iznimke od opće zabrane mogu prihvatiti i u šerijatu (hanefijski mezheb) ako se abortus vrši prije isteka 120 dana od početka trudnoće. Poslije toga nije dozvoljeno osim ako je život majke ugrožen.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH