A+ A A-

Pretraga pitanja

Stav o doniranju tijela

Pitanje

Selamun alejkum!

Interesuje me islamski stav o doniranju tijela nakon smrti, da bi studenti medicine mogli vršiti disekciju i na taj način praktično učili o ljudskom tijelu u punom smislu, tj. o anatomiji?

 

Odgovor

Izučavanje medicinskih nauka i bavljenje medicinskom strukom spada u tzv. kolektivne obaveze (farzi-kifaje) kojima se mora posvetiti dovoljan broj osoba u društvu. Svaka nauka ima svoje pretpostavke i metode učenja i podučavanja. Poznavanje ljudskih organa i njihovih funkcija je jedna od osnovnih pretpostavki bavljenja medicinskom strukom, a to se postiže putem anatomije, odnosno disekcije ljudskog tijela - leša. Zato je tzv. disekcija dozvoljena, kao što je dozvoljena upotreba drugih obdukcionih tehnika u slučaju prijeke potrebe ili nužde, uz određene uvjete koji se moraju ispuniti. Budući da je sama anatomija, odnosno disekcija u Šerijatu dozvoljena, dozvoljeno je doniranje tijela nakon smrti u svrhu disekcije ako se ispune slijedeći uvjeti: suglasnost umrle osobe prije smrti ili rodbine poslije smrti (ako nema bliže rodbine, suglasnost nije neophodna), prijeka potreba za tijelom umrle osobe radi izvođenja disekcije, ograničavanje disekcije samo na ono što je nužno i vrijeme koje je neophodno, izbjegavanje nakaženja tijela, te ukop tijela sa svim njegovim dijelovima nakon gasuljenja, umotavanja u ćefine i klanjanje dženaze. Zbog preporuke da se dženaza i ukop umrloga što prije obave, savjetujemo muslimanima da ne pribjegavaju spomenutoj vrsti doniranja osim u krajnjoj nuždi.

 

 

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH