A+ A A-

BH. medijska zbilja je čisti spin

medijiGotovo kompletna bh. medijska zbilja je čisti spin. Za većinu bh. medija vijest je da državnici ocjenjuju nečija umjetnička postignuća, a da pri tome ne rade ono za šta su birani i plaćeni, i da nemaju namjeru ostaviti dojam kulturnih kritičara već jeftino i bez rada poentirati. Naslovnice i prve minute informativnih emisija, pored crne hronike, pune političari koji imaju potrebu preko noći postati jezikoslovci, i tako privući i usmjeriti našu pažnju u „željenom“ pravcu, jer se to uklapa u njihovo poimanje borbe za ostanak na vlasti na račun svog naroda. O neustavnim referendumima, odcjepljenjima, zveckanju oružjem i onom klasičnim žutilu da i ne govorimo.

Dimne bombe, šupljiranje, zabacivanje udica, medijsko manipuliranje, spinovanje, postala je jedina strategija većine političara u BiH, koji najvećim dijelom kontroliraju bh. glasila. Problemi koji su stvarni već odavno nisu tema. 

Kao da nemamo više od pola miliona nezaposlenih, kao da nismo prvi po korupciji, a posljednji u progresu. Kao da nam je moral na razini najčestitijih, a da su nam znanje, poštenje i humanost vrijednosti zbog kojih nam zavide.

Svi bi da spinuju. Svima je do spina. Samo nikome nije do posla. Političarima ne pada na pamet da, recimo, potaknu raspravu kako olakšati uvjete za ovo malo privrede što je ostalo da se razvije i počne zapošljavati  nezaposlene. Umjesto prvenstveno onim za što su pozvani,  umjetnici bi se bavili politikom, a intelektualci showbizzom. Publika guta senzacije, jer ne zna za drugo. Novinari nasjedaju na priče o događajima koji se u stvari nisu desili, jer vjeruju da je tako ispravno i ne znaju za bolje.  

Kako prepoznati spin? Svaki spin je klasični parazit i kao takav hrani se svježim raciom svakog od nas. Bez naše pažnje, spin je mrtav. Kada registrirate bilo kakvu informaciju koja vas se stvarno ne tiče, i što ne može imati nikakav značaj na vaš život u bilo kom pogledu, i kada na koncu shvatite da za vas  takva informacija nema nikakvu vrijednost, znajte da imate posla sa klasičnim spinom. Lijek i najbolja preventiva za spin je ignorisati ga.  

Adis Hasaković, Media Content Management (MCM)                                                     

stručnjak za strateško komuniciranje