A+ A A-

Pretraga pitanja

Dileme oko imama za džumu

Pitanje

Kod nas se desi da imam ne može da predvodi džumu namaz, zato što je nekada odsutan. S tim da nam je potrebna osoba koja će ga taj petak mijenjati. U džematu nemamo baš neke suglasnosti. Jedni kažu da to treba/može biti jedna pobožna i učevna osoba iz našeg
džemata. Drugi opet tvrde da ne može tek tako neko klanjati džumu namaz i držati
hutbu bez dozvole Rijaseta BiH.
Uprkos tome što imamo u džematu osobe koje bi mogle da predvode džumu namaz i drže poučnu hutbu, dovode se Turci iz jednog džemata u blizini.
Važno je napomenuti da ponekad dolazi njihov efendija a nekada pošalju nam učenika iz njihove škole. Također je važno napomenuti da to nije medresa, nego je to vanredna škola koju pohađaju djeca i uče o islamu.
Kada dođe ta zamjena, hutbe takoreć i nema. Samo se prouči dova ili slučajno da se kaže nešta na njemačkom jeziku. I tu je slijedeći problem: na jednoj strani te osobe pričaju jako lose njemački jezik - tako da ih čak oni koji pričaju perfektno njemački teško razumiju. A većina džematlija također loše vlada njemačkim jezikom, tako da oni vjerovatno ne razumiju ništa ukoliko zamjena imama (Turčin) nešto na njemačkom jeziku kaže.
Čak i oni ne bi smijeli predvoditi džumu namaz i držati hutbu (po mišljenju onih koji su uporni u tome „da treba dozvola"), jer nije mi poznato da oni (Turci koji dolaze) imaju neku „dozvolu" Rijaseta BiH.
Ja lično ne vidim nikakvu pepreku da neki od naših džematlija predvodi džumu namaz i održi hutbu, u slučaju da je naš stalni efendija odsutan npr. zbog bolesti ili smrtnih slučajeva u porodici.
Također je poznato da se u Austriji ne nalazi toliko efendija da mi možemo tražiti da se zamijeni stalni efendija. Bosanski džemati su rijetki u Austriji. Svega 26 džemata u čitavoj Austriji - koji su po stotinjak kilometara odaljeni jedan od drugog - ima. U našem gradu konkretno ne postoji drugi bosanski džemat.

Odgovor

Ukoliko je odsutan stalni imam zbog nekog razloga, on treba odrediti ko će ga mijenjati na džumi i drugim vaktovima, a ne prepustiti to džematlijama. Ovlašteni imam može ovlastiti drugog imama, koji je osposobljen za imamsko-hatibsku službu, da ga mijenja u slučaju odsustva. To ne može biti bilo koji pojedinac. Ispravnost džume je vezana za njeno valjano predvođenje od strane imama.

Budući da je tu riječ o organizaciono-administrativnom i vjersko-prosvjetnom pitanju, preporučujemo Vam da ga riješite u saradnji s imamom vašega džemata, odgovornim tijelom važeće Islamske zajednice kojoj pripadate (koliko nam je poznato u Austriji djeluju naše dvije od Rijaseta priznate zajednice), te Uredom za bošnjačku dijasporu u Sarajevu.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH