A+ A A-

Pretraga pitanja

Pravo donošenja propisa

Pitanje

Kardawi tvrdi da samo Allah ima pravo da nešto zabrani ili dozvoli, dok sa ovom svojom izjavom Kardawi zaniječe pravo i Allahovog Poslanika Muhammeda a. s. da i on nešto dozvoli ili zabrani?! .
Molim da mi pomognete da iz ovih pitanja izvučem neki logičan zaključak, jer ja sam se vaspitavao u vjeri tako što sam prije dvadeset godina čitao rahmetli Đozine fetve, koji me je fascinirao i sa kojim sam sebe vaspitavao u istom duhu i pogledu kakav je bio naš rahmetli alim Đozo.

Odgovor
Kada je riječ o Vašoj tvrdnji da izjava dr. El-Karedavija "da samo Allah ima pravo da nešto dozvoli ili zabrani" znači nijekanje toga pravo Poslaniku a.s., ona predstavlja površno razumijevanje El-Karedavijevih riječi. One znače da pravo dozvoljavanja i zabranjivanja izvorno pripada Allahu dž. š., shodno kur'anskom ajetu: "Sud samo Allahu pripada", a po Njegovoj odredbi ono je delegirano Njegovom Poslaniku a.s. Kur'an kaže: "Ono što vam Poslanik da uzmite, a ono što vam on zabrani, ostavite". Poslanik a.s. je pojasnio brojne kur'anske odredbe, poput one o načinu klanjanja namaza, davanja zekata, posta, hadždža itd., a njegovo pojašnjenje je obavezujuće i u mnogim slučajevima ima snagu farza. Kada je riječ o obavezi postupanja i primjene, nema razlike između kur'anskih i hadiskih naredbi i zabrana, pod uvjetom autentičnosti hadisa. To je stav El-Karedavija i ogromne većine ostalih islamskih učenjaka.
Stavove rahmetli Huseina Ðoze možete naći u njegovim sabranim djelima koje je izdao El-Kalem u Sarajevu. Još jednom podsjećamo da ne možemo u ovoj rubrici voditi duge i široke rasprave o bilo kojem pitanju, budući da nam ni vrijeme ni prostor to ne dozvoljavaju. Šire rasprave možete naći u odgovarajućoj literaturi.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH