Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Naplaćivanje usluga od strane imama

Pitanje

Esselamu alejkum!
Kažu čovjek uči dok je živ i opet završi kao neznalica. Sa ovim sam potpuno saglasan. Skoro svakog dana  nešto novo saznam o islamu. Na sva usta se govori ne smije se plaćati hodžama ili nekom drugom učaču da za nekoga prouči njegovim najbližijim koji su preselili na ahiret. Ono što sam svojim očima vidio u džamiji u Đulićima/zvornički Medžlis, neka ostane poznato redakciji, prvo nisam htio vjerovati a nikom ni pričati. Prije 20-tak dana to isto je rekao i jedan efendija na džuma namazu u Linzu. Naime, u pomenutoj džamiji na ulaznim vratima u prostoriju gdje se klanja nalazi se cjenovnik usluga koje čini tamošnji imam. Napamet ne znam pojedinačno ali cijene se kreću od 30 KM do 120-150 KM: hatma, tevhid, semica, četeresnica itd. U ovom džematu članarina je 40 KM za 2009; prostiru se sergije, ljudi daju dobrovoljne priloge. Kako se finansira džemat to zna samo  nekolicina ljudi, nema transparentnosti. Mene kao običnog građanina ovo iritira toliko da se pitam kuda ide islam sa ovakvim imamima tj. džematskim odborima ili je to sve od IZ BIH jednostavno: ŠTA SE POSTIŽE SA KOMERCIJALIZACIJOM VJERE?

 

Odgovor

Džemat na koji ukazujete u svom pitanju vjerovatno nije jedini koji se može «pohvaliti» tako uređenom i u džamiji istaknutom cjenovniku vjerskih usluga imama tako da svakog klanjača i posjetioca džamije transparentno bode u oči. 

Cijenimo da je isticanje cjenovnika usluga koje pruža imam (hatma, Jasin, tevhid, mevlud i sl.) u džamiji, odnosno prostoru predviđenom za klanjanje, neprimjereno i asocira na komercijalizaciju vjere te da predstavlja kršenje zabrane trgovanja u džamiji na koju se ukazuje u jednom Poslanikovom a.s. hadisu. Isticanje cijene usluge ukazuje na njenu komercijalnu stranu. Oni koji zahtijevaju od imama spomenute usluge, mogu se informirati o uobičajenim hedijama za te i slične usluge kod imama ili džematskog odbora. Cjenovnik niukojem slučaju ne treba isticati u džamiji/mesdžidu, odnosno prostoru predviđenom za klanjanje. Kada je riječ o transparentnosti finansiranja rada džemata, to umnogome zavisi i od samih džematlija, odnosno njihovog učešća u radu Skupštine džemata kada se podnosi godišnji izvještaj o radu. Mnoge džematlije ne učestvuju u radu Skupštine džemata, niti ih interesiraju aktivnosti džemata, a prigovaraju na (ne)transparentnosti rada džematskog odbora očekujući da neko njima lično podnese izvještaj o radu, što svakako nije uredu. Sve džematlije su dužne i imaju pravo da prate rad džemata i učestvuju u radu Skupštine džemata i daju vlastiti doprinos poboljšanju kvaliteta i kvantiteta njegovog rada i aktivnosti.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH