A+ A A-

Pretraga pitanja

Igranje bilijara, pikada, stonog fudbala u islamskm centrima

Pitanje

Esselamu alejkum, cijenjeni profesore Ljevakoviću!

Praksa velikog broja islamskih centra na Zapadu jeste da se u prostorijama centara nalaze stolovi za bilijar, stoni fudbal, kao i da se igra pikado i sl. Postoji nekoliko motiva kojim se rukovode islamski centri u opravdavanju ove prakse, a vjerujemo da su ova dva najbitnija:

1. Ovakve vrste zabave će privući značajan broj omladine u prostorije islamskog centra. Jer, ukoliko im se nešto ovakvo ne pruži u centrima, oni će to tražiti u raznim kafićima, diskotekama, salonima zabavnih igara... Na taj način će rjeđe posjećivati isl. centare, a s tim i imati i manju mogućnost dolaska u kontakt sa osobama koje više drže do islama.

2. Od korištenja ovih zabavnih igara islamski centar može imati finansijsku korist. Najčešći način korištenja ovih igara jeste kupovanje žetona, a opet najčešće žeton kupuje onaj ko izgubi partiju ili onaj ko izaziva pobjednika. Ovdje je potrebno vrlo jasno naglasiti da niko od učesnika ne ostvaruje nikakvu materijalnu dobit od pobjeda koje ostvari.

Slobodni smo pretpostaviti da se ovdje ne radi o igrama na sreću jer je prije svega za ostvarenje pobjede potrebno znanje ili umijeće. Takorder, kao posljedica igranja ne ostvaruje se nikakva materijalna dobit.
U kontekstu gore kazanog molim Vas da mi odgovorite na sljedeća pitanja:
1. Da li je dopušteno iz gore spomenutih razloga posjedovati ovakve vrste zabave po islamskim centrima?
2. Da li je novac dobijen od prodaje žetona halal za potrebe islamskog centra?

Uz mahsus selam, Sabahuddin S., imam u St. Gallenu


Odgovor

1. Nema šerijatske smetnje da islamski centri posjeduju nevedenu opremu i sredstva budući da je namjera plemenita, a sredstvo dozvoljeno.

2. Zarada od prodatih žetona je dozvoljena, nije u pitanju kocka niti neka nedozvoljena igra. Sve je u okviru dozvoljenog: i navedena igra, a i ostvarena dobit od prodaje žetona. Nije bitno ko od igrača plaća žeton, pobjednik ili gubitnik, to je stvar njihovog dogovora. Ne bi bilo dozvoljeno da se neko kladi na nekog igrača u igri i na taj način ostvari zaradu.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH