A+ A A-

Pretraga pitanja

Povrat sredstava od poreza

Pitanje

Prema Zakonu o porezu na dohodak svaki građanin RH koji prima plaću i prijavljen je kao porezni obveznik ima obavezu plaćati porez.
Porez se plaća proaktivno, što znači da se svaki mjesec bruto plaća umanjuje za određeni postotak i ta sredstva idu u poreznu blagajnu.

Država je Zakonom o porezu na dohodak definirala nekoliko situacija u kojima se porezna stopa može umanjiti. Npr. ako obveznik poreza na dohodak uzdržava člana obitelji ili djecu, njemu se smanjuje stopa poreza i tako mu svaki mjesec ostaje veći iznos od bruto plaće.

Ista je stvar i sa osobama koje nose neku invalidnost. U takvim slučajevima, kada je status poreznog obveznika stalan i poznat, njemu je porezna olakšica trajno dodijeljena i vidi se odmah na plaći svakog mjeseca.

U drugom slučaju RH je Zakonom o porezu na dohodak definirala nekoliko situacija u kojima se porezna stopa može umanjiti ali naknadno.
To su u pravilu situacije koje nisu konstantne, pa se ne mogu navesti kao trajna porezna olakšica, nego se evidentiraju na kraju godine i onda država kalkulira iznos viška poreza kojeg smo platili te nam taj višak vraća. Radi se o donacijama Islamskoj zajednici, članarinama koje se plaćaju vjerskim zajednicama, zekat koji se daje zajednici, kurban koji se uplati u zajednici i slična plaćanja za koja zajednica izdaje račun.
Ako postoji račun za takva plaćanja, država sva ta plaćanja tretira kao poreznu olakšicu i na osnovu toga poreznom obvezniku umanjuje poreznu stopu.

Zanima me, na osnovu prethodno iznesenih činjenica, da li je opravdano i dozvoljeno u godišnjoj prijavi poreza navesti članarinu Islamskoj zajednici, zekat i kurban, te na taj način ostvariti pravo na umanjenje porezne stope i što ako se na temelju toga dobije određeni iznos kao povrat poreza?
Allah Vas nagradio najljepšom nagradom.
Esselamu alejkum!

Odgovor

Nema nikakve smetnje da se spomenuta izdvajanja prikažu u godišnjem obračunu radi umanjenja porezne stope, a sredstva koja se eventualno povrate na ime spomenutih davanja su dozvoljena. To je u skladu sa zakonom, a nije u suprotnosti s propisima islama. Povlastice koje državni zakon omogućava musliman treba koristiti kao i ostali građani.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH