Promo banner

A+ A A-

Pretraga pitanja

Muzički instrumenti u džamiji

Pitanje

Esselamu alejkum!
Moje pitanje je u vezi sa fetvom kuju ste donijeli, a odnosi se na upotrebu muzike i muzičkih instrumenata u džamijama prilikom obavljanja derviških obreda. U fetvi ste istakli da je upotreba istih u ''suprotnosti sa osnovnom namjenom i misijom ove časne islamske institucije, a to je klanjanje namaza, islamsko obrazovanje i edukacija i vršenje ostalih oblika islamskog rada i aktivnosti u duhu šerijatskih propisa.''
Mene ovdje sada interesuje:
1. Kažete da je u suprotnosti sa osnovnom namjenom i misijom džamije. Iz ovoga mi se da zaključiti da derviši pokušavaju uraditi nešto suprotno od toga, jer uvođenjem instrumenata oni rade suprotno od onoga čemu je džamija namijenjena. Ovo mi nije jasno tim prije što gotovo da nema derviškog reda koji ne upotrebljava neki od instrumenata prilikom zikra ili učenja ilahija (def, tarabuk, naj).
2. Kažete da je u suprotnosti sa namjenom i misijom ove časne institucije. Čitajući rečenicu od početka neko bi mogao zaključiti da derviši rade nešto nečasno u časnoj instituciji pa bi to trebalo zabraniti fetvom. Jer je od časnog suprotno nečasno. Bio bih zahvalan ako biste ovo malo pojasnili.
3. Ističete da je osnovna i primarna misija i namjena džamije islamsko obrazovanje i edukacija kao i vršenje ostalih oblika islamskog rada i aktivnosti u duhu šerijatskih propisa. Ovdje me interesira šta to onda derviši rade. Ako je misija džamije ovo što ste spomenuli, a jeste, ne vidim kako to mogu narušiti derviši sa defom i tarabukom prilikom učenja ilahija ili zikra. Čak štaviše mislim da derviši time privuku više omladine nego vijeće za fetve sa svojim zabranama. Da li je bolje slušati muzičke instrumente u džamijama ili diskotekama?
4. Kad smo već kod omladine, ima li ikakvo tijelo u okviru Islamske zajednice a da je zaduženo za afirmiranje omladine i ako ima šta ono radi, pošto ja i ne vidim neko djelovanje u tom pravcu?
Hvala! S poštovanjem, M. E.!

 

Odgovor

Fetva koju je donijelo Vijeće za fetve o zabranu unošenja i upotrebe muzičkih instrumenata u džamije (naravno, podrazumijeva se da se to odnosi i na mesdžide), je  posve jasna i nema potrebe za dodatnim objašnjenjima. Islamska zajednica upravlja džamijama i određuje način njihovog korištenja u skladu sa šerijatskim propisima. Derviški redovi imaju tekije i tamo mogu organizirati zikr na način sukladan njihovim uvjerenjima, uključujući i upotrebu spomenutih instrumenata. U Vašem razumijevanju fetve koristite se tzv. "razlogom suprotnosti" (mefhumu-l-muhalefeti, npr. časno - nečasno), a taj princip argumentacije u hanefijskoj metodologiji islamskog prava nije prihvatljiv.

Privlačenje omladine i rad sa njima je važan dio rada Islamske zajednice, posredstvom imama i drugih islamskih radnika, ali nije primarna misija i zadaća Vijeća za fetve. Valjda sam naziv Vijeća govori o njegovoj osnovnoj funkciji i zadaći.

A što se tiče rada sa omladinom, osim imama, pri IZ je formiran Omladinski krug koji ima zadatak da radi sa omladinom. Koliko uspješno, i da li uopće radi, to je drugo pitanje koje nadležni organi u IZ trebaju razmotriti. U svakom slučaju, zahvaljujemo Vam na interesovanju i brizi za islamski rad i aktivnost.

POSTAVITE PITANJE

muftija enes ef ljevakovic b

 

Pitanje možete postaviti putem emaila: pitanja@rijaset.ba

Na pitanja odgovara dr. Ahmed Purdić

Fetva-i emin Islamske zajednice u BiH